Помилка
Михайло Димид. Херсонеське таїнство свободи Друк

b_250_0_16777215_0___images_stories_books_7.jpg

Зміст

Слово благословення
Зміст
Передмова
Деякі вжиті скорочення

Вступ:   Вірую в єдину, святу, соборну й апостольську Церкву
1. Найменування й образи Церкви
2. Походження і границі Церкви
3. Церква-Тіло Христове і храм Святого Духа
4. Церква-Божий народ
5. Таїнство Церкви
6. Римський Архиєрей і колегія єпископів
7. Миряни: проблема терміна і церковности
8. Монашество (чернецтво)
9. Як твориться догмат?
10. Завдання книги

Розділ І. Святе Письмо і Церква
І. 1. Святе Письмо і початок Церкви
І. 2. Новозавітня еклезіологія
І. 2. 1. Синоптичні Євангелія
І. 2. 2. Євангеліє від Марка
І. 2. 3. Євангеліє від Матея
І. 2. 4. Погляд Луки
І. 2. 5. Йоанове Євангеліє
І. 2. 6. Діяння Апостолів
І. 3. Святопавлівська еклезіологія
І. 3. 1. Церква-народ Божий
І. 3. 2. Церква як Тіло Христове
І. 3. 3. Церква як предмет Божого плану
І. 3. 4. Благодатність Церкви
І. 4. Основні риси Церкви у Святому Письмі
І. 4. 1. Есхатологічність
І. 4. 2. Надприродна життєвість
І. 4. 3. Єдність зовнішнього і внутрішнього
І. 4. 4. Святість
І. 4. 5. Універсальність - соборність
І. 4. 6. Тяглість від апостолів до їхніх наступників

Розділ II. Бачення Церкви в поапостольську добу



II. 1. Церква у II столітті
II. 1. 1. Св. Климент Римський († бл. 97)
II. 1. 2. «Дідахе» (перша пол. II століття)
II. 1. 3. Св. Ігнатій Богоносець з Антіохії († бл. 110)
II. 1. 4. Св. Полікарп зі Смирни (†156)
II. 1. 5. Монтаністи
II. 1. 6. «Пастир» Герми (140-ві рр.)
II. 1. 7. Гностицизм
II. 1. 8. Маркіон
II. 1. 9. Св. Іриней Ліонський († 180/190-ті рр. II ст.)
II. 2. Церква у III столітті
II. 2. 1. Св. Климент Александрійський († перед 215)
II. 2. 2. Оріген († 253/254)
II. 2. 3. Св. Кипріян († 258)
II. 3. Першість єпископа Риму в творах Отців Церкви І-ІІІ століть
II. 3. 1. Св. Климент Римський († бл. 97)
II. 3. 2. Св. Ігнатій Богоносець з Антіохії († бл. 110)
II. 3. 3. Тертуліян (бл. 160 - після 220)
II. 3. 4. Св. Іриней Ліонський († 180/190-ті рр.)

Розділ III. Еклезіологічні погляди Отців Церкви III-VIII століть
III.1. Отці Церкви IV століття
III. 1. 1. Св. Атанасій Великий (295-373)
III. 1. 2. Св. Кирило Єрусалимський († 386)
III. 1. 3. Св. Василій Великий (бл. 330-379)
III. 1. 4. Св. Григорій Богослов (329/330 - бл. 390)
III. 1. 5. Св. Амвросій Медіоланський († 397)
III. 1. 6. Св. Єфрем Сирін († 373)
III. 2. Отці Церкви IV-V століть
III. 2. 1. Св. Йоан Золотоустий († 407)
III. 2. 2. Св. Руфін Аквілейський († 410)
III. 2. 3. Св. Авґустин (354-430)
III. 2. 4. Св. Кирило Александрійський († 444)
III. 3. Отці Церкви VI-VIII століть
III. 3. 1. Св. Григорій Двоєслов (бл. 540-604)
III. 3. 2. Св. Максим Ісповідник (бл. 580-662)
III. 4. Св. Симеон Новий Богослов (949-1022)

Розділ IV. Антропологічна еклезіологія
IV.1. Еклезіологія мучеництва
IV 1. 1. Престол або вівтар
IV. 2. Еклезіологія храму та Літургії
IV. 3. Еклезіологічний сенс іконостасу
IV. 3. 1. «Старозавітня Трійця», або ж «Авраамова гостина»
IV. 3. 2. «Свята Трійця» Рубльова
IV. 3. 3. «Зішестя Святого Духа»
IV. 3. 4. «Софія - Премудрість Божа»
IV. 3. 5. Ікона -мода?

Розділ V. На шляху до великої церковної схизми
V.1. Церковний собор 879-880 рр.
V.1. 1. Контекст собору
V.1. 2. Історичне тло собору
V. 2. Ретроспективний погляд на життя Церкви у І тисячолітті

Розділ VI. Розвиток еклезіологічних ідей у II тисячолітті
VI. 1. Еклезіологія Заходу
VI. 2. Богословський розвиток західної еклезіології
VI. 2. 1. Св. Тома Аквінський (1226-1274)
VI. 2. 2. Ферраро-Флорентійський собор (1438-1439)
VI. 2. 3. Тридентський собор (1545-1563)
VI. 3. Еклезіологія Сходу
VI. 4. Еклезіологія Київської Церкви
VI. 4. 1. Еклезіологічні ідеї на Русі в XI столітті
VI. 4. 2. Еклезіологія Київської Церкви Берестейських домовленостей
VI. 4. 3. Уніятизм як явище

Розділ VII. Специфіка протестантської еклезіології
VII. 1. Реформа Мартіна Лютера
VII. 2. До причин Реформації
VII. 3. Еклезіологія протестантів
VII. 3. 1. Еклезіологія Мартіна Лютера
VII. 3. 2. Еклезіологія реформатів
VII. 3. 3. Еклезіологія інших течій протестантизму

Розділ VIII. І Ватиканський собор
VIII. 1. Історичний контекст собору
VIII. 2. Конституція «Pastor Aeternus»
VIII. 3. Вплив собору

Розділ IX. Еклезіологічні аспекти праць Митрополита Андрея
IX. 1. Церква- це Дім Божий
IX. 2. Церква- це збір запрошених
IX. 3. Церква як продовження П'ятдесятниці
IX. 4. Церква - Боголюдська інституція
IX. 5. Церква - непомильна
IX. 5. 1. Учителі Церкви
IX. 5. 2. Інквізиція
IX. 5. 3. Релігійні війни
IX. 6. Церква- це суспільна установа
IX. 7. Церква незалежна від людських установ
IX. 7. 1. Зв'язок Церкви з державою
IX. 7. 2. Співпраця Церкви з державою
IX. 8. Значення еклезіологічного вчення Митрополита Андрея

Розділ X. Подальше самоусвідомлення Римо-Католицької Церкви
X. 1. Розвиток еклезіологічної думки - Theologumena
X. 2. Нові рухи в Римо-Католицькій Церкві
X. 3. Поворот у римо-католицькій еклезіології

Розділ XI. II Ватиканський собор
XI. 1. Істота Церкви
XI. 1. 1. Церква- це таїнство
XI. 1. 2. Церква- Божий народ
XI. 1. 3. Пресвята Богородиця - взірець і образ Церкви
XI. 2. Атрибути Церкви
XI. 2. 1. Церква є сопричастя
XI. 2. 2. Церква єднає людей
XI. 2. 3. Центральність Слова
XI. 3. Літургія як співдія всього Божого народу
XI. 4. Плоди собору
XI. 4. 1. Колегіяльність
XI. 4. 2. Гуманізм Церкви
XI. 4. 3. Екуменізм
XI. 5. Східні Католицькі Церкви
XI. 6. Сприйняття собору Українською Греко-Католицькою Церквою

Розділ XII. Еклезіологія Патріярха Йосифа
XII. 1. «Погляд на основи Греко-Католицької Церкви в Україні»
XII. 1. 1. Початок Церкви
XII. 1. 2. Св. апостол Петро і Церква
XII. 1. 3. Людина та її покликаність
XII. 1. 4. Історичні докази першости Петрового наступника
XII. 1. 5. Апологетичний характер твору
XII. 2. Повнота еклезіологічної думки Патріарха Йосифа
XII. 2. 1. Поєднання Петрового служіння із синодальним устроєм
Східної Церкви
XII. 2. 2. Розуміння Христової Церкви в Літургії
XII. 3. Київське розуміння Вселенської Церкви

Розділ XIII. Специфіка православної еклезіології

XIII. 1. Схоластична еклезіологія
XIII. 2. Пневматологічна еклезіологія
XIII. 3. Софіологічна еклезіологія
XIII. 4. Євхаристійна еклезіологія

Розділ XIV. Київська еклезіологічна думка
XIV. 1. Історичний розвиток еклезіологічної думки
XIV. 2. Митрополит Андрей-ревнитель київської еклезіологічної думки
XIV. 3. Плекання київської еклезіологічної думки Патріярхом Йосифом
XIV 3. 1. Патріярхат - кульмінація помісности Церкви
XIV 3. 2. Відносини Київської Церкви з Римським Апостольським Престолом
XIV. 4. Патріярх Мирослав Іван і київська еклезіологічна думка
XIV 4. 1. Помісність - інкультурація
XIV 4. 2. Сопричастя і примат Папи Римського

Післямова
Іменний покажчик
Бібліографія
Про Автора

Більше